BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 11, 2010

cinta ..

assalammualaikum ...


pagi pagi yang sepatutnya aku pegi mandi dan tolong ibu aku buat saparan ... tapi aku terus pegi dekat laptop online facebook dan blogger .. =)



AMARAN:INI ENTRY PANJANG!!

 Aku ada cite yang aku hutang entry kan ? Tapi ni bukan untuk beliau je . Kalau korang nak baca dan terasa pun aku takde hal . Ngahaha . Kejamnye syiqien ! Ok , lets go to our topic today classss ........

Apehal dengan cinta ? Ape yang aku nak sampaikan ? Haihhh . Bukan nak bercerita tentang cinta aku . Tapi ape yang aku nampak kat orang sekeliling aku yang boleh jatuh bangun kerana cinta . Err , menarik kan ? Hmmm . Why not kau cuba berbual dengan orang yang dilamun cinta . Dan mula berfikir sejenak pasal ni . Cewwah . Taleh bla ayat syiqien !
Berfikir dua tiga jenak pon orait kalaw kau nak . Ngaaaa~

Situasi 1 :

Awek die , punye la gile bapak punye cun .. Serious tak tipu . Aku mane pandai menipu . Ok , itu tipu ! Arghhh . Stop it ! Continue ... Dahla cun , setia lagi . Aku usha je cerite cinta dorang dari dulu . Alahhh , tak payah la tanya nape aku amek tau pasal dorang . Standad la , aku kan berita utama . Lalalala~~

Dahla setia weee , mane-mane tempat kat profile die , name boy die terpampang . Sweet kan awek ni ? Tapi lastly , boy die tinggalkan dia pegi dekat girl lain . Wth ?! Awek die sangat down la . Serious , aku bace sume entry dan status die . Erghh , sadis gila kot . Kadang kadang aku yang terfeeling . Huahahaha :$

Tapi at last , dengan berkat kebijaksanaan yang dianugerahkan Allah Taala , si awek ni bangun dari jatuh die . Aku taktau la pulak sebab motivate sendiri ke berkat pengkomen facebook dan belog , tapi yang pasti , awek tu sekarang memang sangat cool . Die go on hidup die , study die , ke jalan Allah . Perghhh . Memang gua respect lu sis !

Situasi 2 :

Ni al-kisah sorang pakwe . Ok , sejujurnya , g mane-mane , die cakap die single ... Aku pun mati-mati ingat die single . Tapi gua layan cam abang je beb ! Sebab dia ni otak jahanam sikit even budak dip . Haha :D . Tapi tetibe pukul 2pagi die call aku . Suare die err , cam orang tengah sedih la kan ? Die tanya aku dah tido belum . Aku cakap la belum . Sebab lately ni aku mang jarang tido nak study . Haih , lari tajuk la pulak . Jangan masuk pasal study . Please la wee =P .

Dah tu die call , cakap die sedih die putus dengan awek die... Hah ? Tercengang ! Boleh kau imagine cane muke tercengang aku pukul 2pagi ? Yelaaa , cakap takde awek . Tetibe kene tinggal . Err , salah paham hubungan kot ? Aku yang tengah blur di pagi hari ni pon taktau nak cakap ape . Hilang sudah skill ceramah cinta aku . Ngahaha .

Al-ceritanya ? Ntah la . Aku pon tak paham . Yang aku tau , si pakwe cakap , dorang dah tak serasi and awek die taknak die lagi . Tapi pakwe ni siap bikin belog beb ! Punya nak awek tau yang pakwe ni gile babeng punye setia and cinta . Waaa , tangkap lentok ! Tapi tak kisah la . Tu cara kau kan ? Tapi yang aku sadis nye , pakwe sampai dah tak ingat dunie.. Rokok sana-sini .. Final dah tak ingat . Jadual pon taktau ? Parah parah . Hello bro , jangan jatuh sebab sorang awek . Mak kau kat rumah tu yang bagi kau makan dan hantar kau belajar .. Takkan nak pointer kau jatuh camtu je ? Cehh , sedap je aku sound orang =)

Tapi kan , bukan aku tak pernah ceramah abang aku sorang ni . Siap aku kata dia bapok lagi . Haha , bapak biadap la wee ! Tapi nak wat macamne . Aku cakap baik-baik . Yang dia tau balas "aku sayang dia wei" . Ish3 . Sabarlah aku !

Situasi 3 :

Ni cerita dia lain sikit .. Sebab belum sempat couple , tapi dah lentok dulu . And bila tak dapat . Down gile . Hal lamak , what happen ? Ok , lupe nak introduce . Ni cerita pakwe . Pakwe ni , err , bagi aku cool la . Die penah cakap kat aku , die penah jatuh down sebab girl . And die fobia lagi . Oh , aku memahami . So , aku diam jela kan ? Dia stylo . Cara die layan girl , aku yang suke perasan ni pun boleh cair . Haha =P .

Die nak dekat awek ni , die tinggal sume makhluk yang care dia , means sume awek la kan ? Untuk awek ni je weh ! Tapi lastly ? Aku bace die update entry pasal awek ni tak paham feel die ke ape ntah . Means cam awek ni tak alert la pakwe ni sayang die . Hah , sayang kan ? Sayang wei ! Orang dah nak kau , kau macamtu .

Pakwe ni siap update entry , yang die down gile.. . Gile gile okay ? Sampai stress final lagi ... Cintan keparat lagi . Ayoyo ! Aku sebagai membe , taktau nak cakap ape . Ake mampu dengar jela die cakap die sedih . And aku pon ikut sedih . Agaga . Ngade syiqien ni ! Yela , aku sebagai membe , takkan nak blah time membe sedih kan ?

Situasi 4 : 

Banyak nye situasi ? Diam lah ! Taknak bace duduk diam-diam . Haha . Ni cerita sorang awek . Membe baik aku . Baik gile la . Kamceng dok . Die couple dengan pakwe ni , same lame dengan kiteorang berkawan . Eh tak . Persahabatan kiteorang lagi lame . Cewwah :) . Dulu , mase aku putus ngan 1st couple aku . Aku cam makhluk-makhluk dalam citer ni la . Down jangan cakap la kan ? Teruk dok ! Awek ni la yang selalu bagi aku ceramah free =D . Tapi alhamdulillah , bila aku down , aku tak penah campur dengan pembelajaran aku . Sebab ? Ntah la . Nak kata pandai tak pun . Dah biasa bahagikan kot benda penting or tak .

Awek ni , die selalu marah aku bila aku nangis . Memang gua selute la . Die punya cara couple pun , takde nak jumpa hari-hari . Padahal 1 sekolah , umah dekat sejengkal lak tu . Kadang kadang  sampai 3bulan tak jumpa =D . Tapi haritu awek ni single . Sebab pakwe ni tak amik tau hal dia . Salah aku jugak . Pegi ngasut awek tu suroh putus . Haha , ye la . Kesian kot mudah sedih je . Baik kau putus jela ! Ingat balik ape kau penah cerite dekat aku ! Kuat wee kuat !

Ok , skang awek tu dah normal balik . Berkat kekuatan yang Allah kurniakan ,aku suroh die carik pakwe baru bila pegi poli merlimau nanti . Wakaka ! =)

Situasi 5 :

Ni pun cerite sorang awek . Aku baru je kenal . Tapi aku sayang gila kat die ... Awek ni sekarang single . Nak usha ? Jangan mimpi la dok . Kalau kau berlainan jantina dengan die , kau lalu je sebelah die mekak-mekak , confirm kene tengking . Wakakaka . Garang kan ? Pengalaman menfobiakan beliau =)

Cerita dia ? Err , actually , secret .. tapi aku bukan nak mention name pun . Cuma untuk pengajaran . Dia couple dengan pakwe kejap je . 2bulan je wee . Tapi fobia die , boleh jadi 2tahun . Dasyat kan ? Waktu couple , ape pakwe die nak makan , die bawakkan time dating . Last-last ? Pakwe tinggalkan die sebab nak kat membe awek ni . Waaa , biadap kan ? Gua menyirap je dengar . Si membe tu ape la , haihh . Taknak cakap lebih-lebih . Aku pon pernah dituduh rembat hak membe even haram takcouple pon =)

And sekarang , bile ade orang nak ngusha je , mang TAK la awek nak layan ! Memang dapat pakej makian percuma lagi ade la . Haha . Tapi bagus la , sebab awek cakap , die nak cinta tu cinta hakiki , biar sampai jinjang pelamin . Wuuwuwu . Sweet la bedul !!

situasi 6 :

Ni situasi last ... Kenape aku letak last ? Sebab entry ni aku nak bagi die sebenarnye. . Hmm . Ni kisah sorang pakwe . Pakwe ke ? Haha . Okay , cerite dia camni . Die takcouple pun dengan awek tu . Awek tu pun dah ade pakwe . Tapi nape die nak jugak kat awek tu ? Ntah . Mane la aku tau . Cinta tu kan buta =) . Tapi dorang kawan je . Kau jangan salah paham . Tapi yang bapak punye sweet kat sini . Pakwe ni memang nak awek ni kan ? Dia punya belog nama panggilan dia ngan awek . Entry sume pasal , untuk awek . Amacam , care tak ? Sempoi kot ... =)

Pastu , awek ni pergi la program ape ntah . Jumpe other guy . Then die mula berubah . Die cakap pakwe ni stalker la whatever lagi kan ? Pakwe ni mmg sedih gila kot . Die pun cerita la kat aku . Aku yang tersengguk-sengguk sebab penat study ni pun , bace jugak dan jugak .. Sebab die cerita kat facebook . Membe sedih kan ? So , aku nasihat la . Tapi ntah , macam tak makan saman je . Aku malas nak cakap banyak . Aku cakap sekali je . Memang tak ade ulangan punye .

Tapi yang aku tak paham sini , pakwe ni pehal gilakan awek orang sampai camtu ? Sampai down gila camtu . Wee , awek orang tu ! Kalau awek tu single , tak ade hal la . Haihh , kau buta ke rabun ke ? Awek tu ade boy , tapi boleh bersayang dengan kau . Err , ni , ade rapat dengan guy lain pulak . Kalau kau ade awek , kau suke ke awek kau rapat dengan guy lain ? Ehh , hukum karma tetap ade tau . Haihh . Aku nak je sound kau malam tu . Tapi takot kene marah . Diam je la . Wakakaka .

Aku nak cakap 1 je , kau cakap korang kawan kan ? Kalau kawan , jangan la sampai kau down macamtu . Memang kau tak tunjuk . Tapi dari cara kau cerita , aku boleh paham . Aku memang la bukan bomoh , tapi arghhh , aku rase la ! So , better kau pikir balik la . Betul ke tak ape aku cakap . Die ade boy , tapi die boleh rapat dengan kau sampai cakap cakap kalau kau tak ada sape nak jage die la ape la . Kau tak boleh rapat dengan gurl lain . Tapi die rapat dengan boy lain And ade boy boleh pulak ?


Fuhhh . Tamat situasi . Ni la cinta ... Macam-macam ragam =)
Tapi aku takada hal nak bercerita , sebab semue tu aku dah rase . Biasa la , kecik-kecik orang suroh belajar bercinta . Haha . Tapi bukan aku cakap cinta tu tak bagus . Yang atas tu , aku cuma bagi situasi dorang down . Tapi yang perlu korang tau , pasangan dorang tu la yang jadi senyum dorang before dorang jatuh . Semangat time dorang study ...

Dasyat kan cinta ? Maaf kalau ada yang terasa . Aku pun bukan insan sempurna . Aku pun pernah jatuh sebab cinta . Tapi sebab usaha sendiri , aku bangun . Macam mana cara kau bangun , tu adalah cara kau perbaiki diri . Aku pun selalu sedih sebab kejadah ni ... Tapi sila ingat . Bila kau jatuh . Masih ada Allah yang mendengar doa kau . Masih keluarga yang tunggu kejayaan kau . Dan masih ada masa depan untuk kau lagi . Aku cuma mengingati . Dan kalau aku terleka , ingatkan juga aku . Mungkin aku dapat perbaiki =) . Cinta bukan tak bagus , yang duduk belajar kat oversea pun bercinta . Aku jugak bercinta walau tak bercouple . Tapi , pandai-pandai la kau handle . Kau dah besar . Boleh pikir mana baik mana buruk .!!!

P/s : sory fer those yang terasa cerita ni untuk kau dan tak senang dan tak suka . Sekadar perkongsian bersama =)

aku juzt copy dari membe .. sori ok .. 











0 comments: